Патріарше богослужіння у 7-му неділю після Пасхи

У неділю 7-му після Пасхи Православна Церква згадує й прославляє святих і богоносних отців Першого Вселенського Собору, скликаного рівноапостольним Костянтином у Нікеї, в 325 році, для утвердження істинного вчення про божество Ісуса Христа проти неправдивого вчення Арія, який не визнавав Сина Божого вічним і єдиносущним Отцю.

Напередодні неділі Святійший Патріарх Київський і всієї Руси-України Філарет у співслужінні соборного духовенства звершив у Володимирському кафедральному соборі Всенішне бдіння.

У неділю зранку, 9 червня 2019 р., Святійший Патріарх Філарет звершив у кафедральному соборі столиці Божественну літургію свт. Іоана Золотоустого.

Звертаючись до вірян, Святійший Владика розповів значення I-го Вселенського собору, на якому було встановленне правильне вчення про Святу Трійцю.

«Ми віримо в Сина Божого рожденного, але несотворенного. В Символі віри співаємо рожденного і несотворенного, це є правильне вчення, яке основується не на основі людського розуму, а на Божественному одкровенні, Бог відкрив, що Він такий. Тому ми повинні вірити, що Син Божий не є Творіння, а народжений від Бога Отця.

В багатьох з нас виникає питання, якщо Він народжений, то чи був час, коли Його не було, чи не було часу, коли Сина Божого не було? Такого часу не було. Син вічний. Бо якщо був час, коли Сина Божого не було, то значить Отець не був Отцем. А якщо Отець вічний, то вічний і Син, тому що вони однієї природи, а іпостасі різні. Перша іпостась Отець, друга – Син, третя – Дух Святий, всі вони три іпостасі єдиної Божественної природи.

Має це значення для спасіння, чи не має? Бо зараз розповсюджується не правильне розуміння в якого Бога вірити. Кажуть, головне вірити у Бога, бо і так, всі дороги ведуть до Бога. Це не правильне тлумачення, яке до спасіння не приводить. Чому? Тому, що людина, якій байдужі слова Божі є така ж грішною, як Адам, який не послухав Бога. Через те, що він не послухав Бога, тому і згрішив. Так і людина, яка каже, байдуже мені чи Син народжений, чи Син створений, я вірю в Бога і нібито цього достатньо. Диявол ж знає, що Бог є і не відкидає існування Бога, але ж він диявол, так і ця людина, якій байдуже в якого Бога вірити і як вірити, подібна до Адама і до злих духів, які теж вірять, що Бог є, а не вірять в Його слова.

Тому, нам треба вірити словам Божим, вірити в Його вчення і приймати це вчення як істину. Бо Ісус Христос сказав: «Я є істина». Не людина є істина, не наука є істина, а Бог є істина, тому те, що відкрив Бог є істина. А те, що відкриває люди, може бути істиною, якщо вона не протирічить Божественному одкровенню. Згадаймо теорію Дарвіна, весь світ сповідував теорію Дарвіна, а потім, ця ж сама наука сказала, що це не правда. Те, що говорить Господь, то це істина незмінна. Тому, треба вірити в Господа нашого Ісуса Христа так, як він відкрив про себе. І не тільки вірити, а й жити цією вірою, а жити значить творити добрі діла, які приведуть нас до вічного блаженного життя». – виголосив Патріарх Філарет.

Богослужіння завершилося молебнем до Пресвятої Богородиці перед Її чудотворним образом «Несподівана радість», під час якого, була виголошена молитва за Україну, щоб Господь Бог визволив нас від нашестя чужинців, захистив наших воїнів від усіх небезпек, благословив український народ єдністю і миром.

Прес-центр Київської Патріархії